Saturday, February 26, 2011

Cuti-cuti Malaysia






Cuti yang begitu panjang ni kami isi kan dgn penuh aktiviti..sonok...especially ketika bawak kwn2 husband aku dr Sabah jln-jln sekitar Kole ganu..hehe..lebih kurang jam 5 petang,kwn2 husband aku smp kt stesen bas..lepas tu,kami bwk mereka check in di Hotel Tanjung berhadapan dgn Astaka dan Dataran Syahbandar..sesudah check in,kami bwk mereka mkn2 di Restoran Seafood kt Pantai Batu Burok..sedap sungguh aku tgk mereka mkn..mungkin selama 5-6 jam dalam bas mereka thn lapar..aku just minum teh 'o' sje..sbb masih lg kekenyangan meratah kebab dlm kete sblum amik mereka..hehhe...then slesai mkn..kami antr mereka balik ke hotel..kami jnji utk bwk mereka berjalan pd hari keesokannya..
Jam 10 pagi keesokannya after breakfast kami trun dr umah...pagi tu cukup sejuk skali..seswai utk bwk berjalan-jalan...mula2 kami bwk mereka ke Muzium Negeri Terengganu yg mana muzium ni adalah terbesar di Asia..huh bangga2..hehhe..kebetulan hr tu ade pertunjukkan ular berbisa..huh mmg menakutkan...ular tedung tu..sape x takut weii...pnjg plak mcm meja kerusi 10..ade ke?hehehe...tp yg besh aku sempat pegang ular ape ntah..tp kecik jela..tp syg xleh nk amik gmbr dlm muzium..yela kt muzium kn ade byk brg2 berharga..huh kalo org dpt gmbr ke ape sng la perompak nk masuk curi..tp yg kelakarnya husband aku plak geli nk pegang ular tu..hehhe..padahal ular tu kecik je..bkn main lari jauh dr ular..hehhe...
Lebih kurang 2 jam juga kami dalam muzium..lps tu kami round2 kt luar muzium naik keretapi..kwn2 husband aku mmg dh duk sibuk berposing sane sini dgn kamera..heheh..seronok betol aku tgk mereka..yelah 1st time kt trg..aku pon mmg xlupe join skali bergambar..hehhe..kt luar plak,kami amik mase dlm 15 minit jg round 1 muzium..huh menyeronokkan..sedar x sedar dh pukul 12 lbh..hehhe...

No comments:

Post a Comment